Vilkår og betingelser for Storebotn Helse & Velvære AS

Sist oppdatert: 03.02.2025

Disse vilkårene og betingelsene regulerer forholdet mellom Storebotn Helse & Velvære AS og våre kunder. Ved å bestille en tjeneste hos oss, samtykker du til disse betingelsene.


1. Generelle vilkår

  • Storebotn Helse & Velvære AS tilbyr medisinske og helsefaglige tjenester utført av autorisert helsepersonell og kvalifiserte terapeuter.
  • Alle tjenester tilbys i henhold til gjeldende lover og forskrifter.
  • Vi forbeholder oss retten til å oppdatere disse vilkårene uten forvarsel. Den nyeste versjonen vil alltid være tilgjengelig på vår nettside.

2. Bestilling av time

  • Alle timebestillinger kan gjøres via vår nettside, telefon eller e-post.
  • En bekreftelse på bestillingen sendes via e-post eller SMS.
  • Kunden er ansvarlig for å oppgi riktige kontaktopplysninger ved bestilling.

3. Avbestilling og endring av time

  • Avbestilling eller endring av en time må gjøres senest 24 timer før oppsatt tid.
  • Dersom avbestilling ikke skjer innen fristen, vil kunden bli fakturert fullt beløp for timen.
  • Avbestilling kan gjøres via telefon: 929 49 147 eller e-post: post@storebotnhelse.no.

4. Betalingsbetingelser

  • Alle behandlinger betales umiddelbart etter endt time, med mindre annet er avtalt.
  • Vi aksepterer betaling med kort, Vipps og kontanter.
  • Faktura kan utstedes i spesielle tilfeller, men må være betalt innen 14 dager. Ved forsinket betaling påløper purregebyr og renter i henhold til norsk lov.
  • Dersom betaling uteblir, kan saken overføres til inkasso.

5. Pasientens ansvar

  • Kunden må møte opp i tide til sin avtale. Forsinkelser kan føre til redusert behandlingstid eller avlyst time.
  • Kunden plikter å gi riktige opplysninger om sin helsetilstand, inkludert eventuelle allergier, medisinske tilstander eller bruk av medisiner som kan påvirke behandlingen.
  • Storebotn Helse & Velvære AS er ikke ansvarlig for skader eller komplikasjoner som oppstår som følge av manglende eller uriktige opplysninger fra kunden.

6. Ansvarsfraskrivelse

  • Vi gir medisinske og terapeutiske tjenester basert på beste praksis og kunnskap, men kan ikke garantere spesifikke behandlingsresultater.
  • Storebotn Helse & Velvære AS er ikke ansvarlig for indirekte skader eller tap som følge av behandlinger.
  • Vi forbeholder oss retten til å avvise kunder dersom vi vurderer at en behandling ikke er medisinsk forsvarlig.

7. Personvern, GDPR og databehandling

Storebotn Helse & Velvære AS behandler personopplysninger i samsvar med EUs personvernforordning (GDPR) og norsk lovgivning.

7.1 Innsamling av personopplysninger

Ved bestilling av time eller gjennomføring av behandling lagrer vi informasjon som er nødvendig for å gi deg best mulig helsehjelp. Dette kan inkludere:

  • Navn, kontaktinformasjon (telefon, e-post), fødselsdato
  • Helseopplysninger relevante for behandling
  • Betalingsinformasjon ved fakturering

Vi lagrer kun opplysninger som er nødvendige for å oppfylle vår behandlingsforpliktelse og journalføringsplikt i tråd med Helsepersonelloven og Pasientjournalloven.

7.2 Formål med databehandling

Personopplysningene dine behandles for følgende formål:

  • Administrasjon av timebestillinger og behandling
  • Journalføring i samsvar med helsekrav
  • Fakturering og betalingsoppfølging
  • Sikker kommunikasjon mellom pasient og behandler

7.3 Datalagring og sikkerhet

  • Alle personopplysninger lagres i sikre journalsystemer som oppfyller helsemyndighetenes krav til datasikkerhet.
  • Vi bruker kryptering og tilgangskontroll for å beskytte dine opplysninger.
  • Kun autorisert helsepersonell har tilgang til din pasientjournal.

7.4 Dine rettigheter som kunde

I henhold til GDPR har du følgende rettigheter:
Innsyn: Du har rett til å få innsyn i hvilke opplysninger vi har om deg.
Rett til korrigering: Du kan be om å få rettet uriktige eller ufullstendige opplysninger.
Rett til sletting ("retten til å bli glemt"): I enkelte tilfeller kan du be om sletting av personopplysninger, med unntak av journalføring pålagt av helsemyndighetene.
Rett til begrensning av behandling: Du kan be oss om å begrense bruken av dine data under visse omstendigheter.
Dataportabilitet: Du har rett til å få en kopi av opplysningene dine i et digitalt format.

7.5 Deling av personopplysninger

  • Vi deler ikke dine personopplysninger med tredjeparter uten ditt uttrykkelige samtykke, med mindre det er juridisk påkrevd.
  • Ved henvisning til spesialist eller annen helseaktør vil du bli informert og samtykke innhentes dersom det er nødvendig.

7.6 Oppbevaringstid

  • Pasientjournaler lagres i samsvar med Helsepersonelloven og kan oppbevares i opptil 10 år etter siste konsultasjon, som pålagt av helsemyndighetene.
  • Kontaktopplysninger for timebestillinger som ikke er journalført slettes etter 6 måneder.

7.7 Kontakt ved spørsmål om personvern

Dersom du ønsker innsyn, endring eller sletting av dine opplysninger, eller har spørsmål om hvordan vi behandler dine data, kan du kontakte oss:


8. Klager og reklamasjon

  • Dersom kunden ikke er fornøyd med behandlingen, oppfordres det til å ta kontakt innen 7 dager for en vurdering.
  • Klager kan sendes skriftlig til post@storebotnhelse.no.
  • Vi vil forsøke å løse eventuelle uenigheter i minnelighet. Ved videre uenighet kan saken bringes inn for relevante tilsynsmyndigheter.

9. Kontaktinformasjon

Storebotn Helse & Velvære AS
Org.nr: 931401807
Adresse: Storebotn 9B (inngang på venstresiden av bygget, på baksiden), 5309 Kleppestø
Telefon: 929 49 147
E-post: post@storebotnhelse.no


Ved å bestille en time hos oss bekrefter du at du har lest og forstått disse vilkårene.

Har du spørsmål? Ta kontakt med oss!