Vilkår og betingelser for Storebotn Helse & Velvære AS
Sist oppdatert: 03.02.2025
Disse vilkårene og betingelsene regulerer forholdet mellom Storebotn Helse & Velvære AS og våre kunder. Ved å bestille en tjeneste hos oss, samtykker du til disse betingelsene.
1. Generelle vilkår
- Storebotn Helse & Velvære AS tilbyr medisinske og helsefaglige tjenester utført av autorisert helsepersonell og kvalifiserte terapeuter.
- Alle tjenester tilbys i henhold til gjeldende lover og forskrifter.
- Vi forbeholder oss retten til å oppdatere disse vilkårene uten forvarsel. Den nyeste versjonen vil alltid være tilgjengelig på vår nettside.
2. Bestilling av time
- Alle timebestillinger kan gjøres via vår nettside, telefon eller e-post.
- En bekreftelse på bestillingen sendes via e-post eller SMS.
- Kunden er ansvarlig for å oppgi riktige kontaktopplysninger ved bestilling.
3. Avbestilling og endring av time
- Avbestilling eller endring av en time må gjøres senest 24 timer før oppsatt tid.
- Dersom avbestilling ikke skjer innen fristen, vil kunden bli fakturert fullt beløp for timen.
- Avbestilling kan gjøres via telefon: 929 49 147 eller e-post: post@storebotnhelse.no.
4. Betalingsbetingelser
- Alle behandlinger betales umiddelbart etter endt time, med mindre annet er avtalt.
- Vi aksepterer betaling med kort, Vipps og kontanter.
- Faktura kan utstedes i spesielle tilfeller, men må være betalt innen 14 dager. Ved forsinket betaling påløper purregebyr og renter i henhold til norsk lov.
- Dersom betaling uteblir, kan saken overføres til inkasso.
5. Pasientens ansvar
- Kunden må møte opp i tide til sin avtale. Forsinkelser kan føre til redusert behandlingstid eller avlyst time.
- Kunden plikter å gi riktige opplysninger om sin helsetilstand, inkludert eventuelle allergier, medisinske tilstander eller bruk av medisiner som kan påvirke behandlingen.
- Storebotn Helse & Velvære AS er ikke ansvarlig for skader eller komplikasjoner som oppstår som følge av manglende eller uriktige opplysninger fra kunden.
6. Ansvarsfraskrivelse
- Vi gir medisinske og terapeutiske tjenester basert på beste praksis og kunnskap, men kan ikke garantere spesifikke behandlingsresultater.
- Storebotn Helse & Velvære AS er ikke ansvarlig for indirekte skader eller tap som følge av behandlinger.
- Vi forbeholder oss retten til å avvise kunder dersom vi vurderer at en behandling ikke er medisinsk forsvarlig.
7. Personvern, GDPR og databehandling
Storebotn Helse & Velvære AS behandler personopplysninger i samsvar med EUs personvernforordning (GDPR) og norsk lovgivning.
7.1 Innsamling av personopplysninger
Ved bestilling av time eller gjennomføring av behandling lagrer vi informasjon som er nødvendig for å gi deg best mulig helsehjelp. Dette kan inkludere:
- Navn, kontaktinformasjon (telefon, e-post), fødselsdato
- Helseopplysninger relevante for behandling
- Betalingsinformasjon ved fakturering
Vi lagrer kun opplysninger som er nødvendige for å oppfylle vår behandlingsforpliktelse og journalføringsplikt i tråd med Helsepersonelloven og Pasientjournalloven.
7.2 Formål med databehandling
Personopplysningene dine behandles for følgende formål:
- Administrasjon av timebestillinger og behandling
- Journalføring i samsvar med helsekrav
- Fakturering og betalingsoppfølging
- Sikker kommunikasjon mellom pasient og behandler
7.3 Datalagring og sikkerhet
- Alle personopplysninger lagres i sikre journalsystemer som oppfyller helsemyndighetenes krav til datasikkerhet.
- Vi bruker kryptering og tilgangskontroll for å beskytte dine opplysninger.
- Kun autorisert helsepersonell har tilgang til din pasientjournal.
7.4 Dine rettigheter som kunde
I henhold til GDPR har du følgende rettigheter:
✔ Innsyn: Du har rett til å få innsyn i hvilke opplysninger vi har om deg.
✔ Rett til korrigering: Du kan be om å få rettet uriktige eller ufullstendige opplysninger.
✔ Rett til sletting ("retten til å bli glemt"): I enkelte tilfeller kan du be om sletting av personopplysninger, med unntak av journalføring pålagt av helsemyndighetene.
✔ Rett til begrensning av behandling: Du kan be oss om å begrense bruken av dine data under visse omstendigheter.
✔ Dataportabilitet: Du har rett til å få en kopi av opplysningene dine i et digitalt format.
7.5 Deling av personopplysninger
- Vi deler ikke dine personopplysninger med tredjeparter uten ditt uttrykkelige samtykke, med mindre det er juridisk påkrevd.
- Ved henvisning til spesialist eller annen helseaktør vil du bli informert og samtykke innhentes dersom det er nødvendig.
7.6 Oppbevaringstid
- Pasientjournaler lagres i samsvar med Helsepersonelloven og kan oppbevares i opptil 10 år etter siste konsultasjon, som pålagt av helsemyndighetene.
- Kontaktopplysninger for timebestillinger som ikke er journalført slettes etter 6 måneder.
7.7 Kontakt ved spørsmål om personvern
Dersom du ønsker innsyn, endring eller sletting av dine opplysninger, eller har spørsmål om hvordan vi behandler dine data, kan du kontakte oss:
8. Klager og reklamasjon
- Dersom kunden ikke er fornøyd med behandlingen, oppfordres det til å ta kontakt innen 7 dager for en vurdering.
- Klager kan sendes skriftlig til post@storebotnhelse.no.
- Vi vil forsøke å løse eventuelle uenigheter i minnelighet. Ved videre uenighet kan saken bringes inn for relevante tilsynsmyndigheter.
9. Kontaktinformasjon
Storebotn Helse & Velvære AS
Org.nr: 931401807
Adresse: Storebotn 9B (inngang på venstresiden av bygget, på baksiden), 5309 Kleppestø
Telefon: 929 49 147
E-post: post@storebotnhelse.no
Ved å bestille en time hos oss bekrefter du at du har lest og forstått disse vilkårene.
Har du spørsmål? Ta kontakt med oss!